Andr3y Fondator
Mesaje : 1520 puncte : 14903 Data de inscriere : 09/01/2010 Varsta : 57 Localizare : jud.Mures
| Subiect: Analiza competitiei Dum Aug 14, 2011 9:17 am | |
| Ce poti castiga? Pentru a-ti optimiza site-ul –analizarea celorlalte site-uri, din aceeasi categorie, este foarte necesara. Verificand site-uri ca ale tale, poti invata pe ce tehnici de optimizare sa-ti indrepti atentia si peste care sa treci. In plus, comparand site-urile care se afla mai bine pozitionate fata de tine –poate sa-ti dea imediat o imagine despre caracteristicile motoarelor de cautare –si despre cum poti sa-ti imbunatatesti site-ul pentru a te pozitiona mai bine. De ce ai nevoie? Analiza competitiva cere cunostinte despre codul HTML –cel putin bazele. Pentru ca va trebui sa te uiti la sursa fiecarei pagini si va trebui sa examinezi codul HTML al fiecarei pagini. Pentru a vedea codul HTML al paginii, in browser-ul tau click pe meniul: View si de aici selectezi: Source. Sunt cateva programe care te pot ajuta sa analizezi site-urile competitorilor. De obicei programele vor pune codul HTML intr-o forma simpla si o sa-ti dea statistici pentru alti factori care influenteaza rangul paginii. La ce sa te uiti intr-un site al unui competitor? 1. Uita-te la paginile de intrare si vezi tehnicile care sunt folosite. Site-ul competitorului a inclus pagini cu putine imagini care arata ca si cum nu ar apartine de restul site-ului? Atunci poate fi paginile de intrare, special optimizate pentru anumite motoare de cautare. Unele site-uri foloseste tehnica „ascundere” pentru a pacali motoarele de cautare ca sa indexeze o pagina care este diferita fata de ceea ce utilizatorul vede. Aici sunt cateva sugestii despre cum sa le identifici:
Uita-te la titlu –apare la fel si in pagina de rezultate?
De ce pagina avea un rang mai mare? Daca nu-ti poti da seama de ce o pagina avea un rang mai mare, ia in considerare posibilitatea ca programul motorului de cautare a vazut diferit pagina decat cum ai vazut-o tu.
Foloseste Google – profita de posibilitatea lui Google de „cache”, care permite utilizatorilor sa vada cum a vazut - programul lui Google de indexare - pagina. Vezi daca pagina „cached” de Google se potriveste cu cea cu care ai vazut-o atunci cand ai dat click pe link.
2. Vezi codul HTML pentru a vedea cum au fost folosite cuvintele cheie. Analizeaza titlul HTML, tag-urile meta, tag-urile ALT, frecventa cuvintelor cheie si ponderea lor din paginile competitorului. Vezi cate caractere sunt folosite in fiecare element in parte, cate cuvinte cheie sunt folosite si ce cuvinte au fost folosite. 3. Analizeaza popularitatea link-ului. Vezi cate link-uri sunt directionate catre site-ul competitorului. Pentru aceasta viziteaza: [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] . Identifica zonele tale slabe si revizuieste-ti atentia si eforturile pentru o mai buna pozitionare a ta in motoarele de cautare. 4. Uita-te la numele domeniului URL si la ordinea alfabetica. Vezi daca competitorul tau are cuvinte cheie in URL. Daca da, vezi daca rangul lui a urcat mult top-uri datorita ierarhizarii alfabetice. Fixeaza niste scopuri realiste examinand acesti factori. Foloseste ce ai invatat Odata ce ai analizat paginile competitorilor tai pentru toti factorii de mai sus mentionati, vei avea idei despre cum sa le reusesti. Nu copia codul HTML al competitorilor, dar foloseste tehnicile lor daca te ajuta. De exemplu, daca observi ca competitorii tai apar in pagini mai bine in Google pentru ca ei folosesc intr-un anume mod tag-urile meta, atunci iti poti indrepta atentia pentru ati rafina tag-urile meta pentru Google. Pentru a crea pagini individuale pentru fiecare motor de cautare, creeaza pagini de intrare.
Articolele, informatiile, generatoarele, optimizarile sunt GRATUITE -nu se percep bani sau taxe; de aceea daca apreciati acest gest va rog sa pune-ti un link, pe pagina voastra, catre [Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link] |
|