Algoritmii de Rang a Motoarelor de Cautare (Page Rank)
Rangul Paginii (Page Rank)
Algoritmii de rang a motoarelor de cautare sunt indeaproape protejate pentru a le pastra secret, pentru cel putin doua motive: companiile motoarelor de cautare vor sa-si protejeze metodele lor de competitorii lor, si de asemenea ei vor ca sa faca mai dificil pentru proprietarii site-urilor sa manipuleze rangul lor.
Acestea fiind spuse, rangul relevant a unei pagini specifice pentru o anumita cautare depinde de trei factori:
- relevanta ei la cuvintele si conceptele in cautari;
- popularitatea globala a link-ului;
- daca este sau nu penalizat pentru exces de optimizare pentru motoarele de cautare.
Exemple de abuzuri va fi o gramada de site-uri legate intre ele prin link-uri intr-o schema de tip circulara, sau excesul de lucruri si cuvinte cheie negramaticale.
Al doilea factor a fost inovat de Google prin Rangul Paginii (PageRank). Esential, cu cat pagina ta primeste mai multe link-uri, cu atat mai bine. Dar este mult mai complicat decat asta: intr-adevar, Rangul Paginii este un concept viclean pentru ca este circular, ca de exemplu: Fiecare pagina pe Internet are un scor de Rang de Pagina minim doar pentru a exista. 85% (cel putin, este cea mai buna estimare, bazat pe o publicatie) din acest Rang de Pagina este pasat acelor pagini spre care link-eaza, impartit mai mult sau mai putin egal fata de link-urile spre care link-eaza. Rangul unei Pagini este suma valorii minime plus toate Rangurile de pagina pasat spre el prin link-are.
Cu toate ca este circular, algoritmii matematici exista pentru a-l calcula repetat.
Intr-o complicare finala, ceea ce am spus se aplica la Rangul Paginii Google unde raporteaza Rangul Paginii cu intervale de la 0 la 10 care se cred ca sunt baza algoritmului aspru al Rangului Paginii (ele sunt raportate ca numere intregi). Baza algoritmului se crede ca este aproximativ 6.
Oricum, exista in jur de 35 site-uri pe Internet cu Rangul Paginii de 10, incluzand Yahoo, Google, Microsoft, Intel si NASA. IBM, AOL si CNN, prin prisma contrastului, aveau un Rang al Paginii de 9 -mai devreme de 2005.
Cautarea unui cuvant cheie
Majoritatea motoarelor de cautare folosesc cuvinte si fraze simple. Cu cat exista mai multe cuvinte comune pe o pagina, comparat cu frecventa lor, cu atat pagina respectiva va aparea printre rezultatele cautarii. Scriind toate cuvintele –pe care vrei sa le cauti –este mult mai bine decat sa uiti vreunul.
Motoarele de cautare fac eforturi pentru a „intelege” tipul de cuvinte pe care un utilizator de internet il cauta. De exemplu, majoritatea motoarelor de cautare ofera acum optiuni de corectare ortografica a cuvintelor cautate.
Atunci cand se evalueaza rezultatele, motoarele de cautare acorda o pondere speciala la cum apar cuvintele cheie:
- sus in pagina;
- in titluri (de articole);
- in textele scrise boldat, italic, underline sau mixt;
- in adresa de web (URL);
- in titlul paginii (important);
- in descrierea paginii;
- in tag-urile alt pentru imaginile grafice;
- in tag-urile meta pentru cuvintele cheie (dar putine motoare de cautare mai folosesc acest mod);
- in textul link-urilor - pentru navigarea in site.
O mai mare pondere este pusa pe titlul paginii, textul link-urilor, si descriere.
Cum listeaza motoarele de cautare
Esentialul este ca programele motoarelor de cautare cauta in intregul web, incepand de la paginile cunoscute si urmarind toate link-urile, si de asemenea luand paginile inscrise manual. In cazul lui Google, site-urile care au rangul paginii mai mare sunt „vizitate” mai des si mai patrunzator.
Avantajul de a fi „vizitat” –de motoarele de cautare –mai des, este acela ca poti face ca pagina sa vina mai aproape de topul rezultatelor si sa vezi daca schimbarile tale au mers.
In final, poti sa platesti pentru a aparea pe pagina de rezultate. Pagina ta, va aparea atunci cand cineva cauta dupa un cuvant sau fraza cheie pe care l-ai ales. Google AdWords este cel mai popular in acest domeniu –si sincer va spun ca este si cel mai eficient.