Zece mari site-uri au realizat o politica de schimb reciproc de link-uri prin programul lor de parteneriat. Schimbul de link-uri ar trebui sa fie benefic tuturor partilor. Suntem departe, de asemenea, adesea intalnindu-se situatii in care webmaster-ii cerand schimbul de link-uri nu au urmarit regulile adecvate pentru a cere un schimb de link-uri, in consecinta costandu-i un timp pierdut si un efort considerabil depus. Aderand la ghidul schimbului de link-uri te va asigura de un succes mai mare atunci cand vei cere un schimb reciproc de link-uri de la alti webmasteri. Pentru a te ajuta sa obtii acest scop, ti-am scris mai jos un ghid pentru schimbul de link-uri.
Urmatoarele randuri calauzitoare guverneaza ghidul general de schimb de link-uri. Nu trebuie neaparat sa citesti aceste randuri, dar vei primi raspunsuri mult mai favorabile, de la webmasteri, citind si aplicand aceste informatii.
CUM SA CERI UN SCHIMB DE LINK-URI:
Nu cere schimb de link-uri de la site-urile care nu au continut cat de cat asemanator cu al tau. Acesta mai mult ca sigur va fi privit ca o solicitare de la un „link farm”, si va fi ignorat. Link farm-urile sunt acele site-uri care au pe paginile lor zeci, chiar sute de link-uri care nu au legatura neaparat cu continutul.
Intotdeauna pune link-ul unui posibil partener INAINTE ca tu sa ii ceri schimbul de link-uri. Webmasterii sunt oameni ocupati; ei nu se vor sinchisi de persoanele care le trimit cereri nesolicitate fara o dovada de credinta. Daca nu primesti raspuns, lasa link-ul in continuare pe site pentru cateva saptamani, apoi cere din nou un schimb de link-uri, informand webmaster-ul paginii data originala cand link-ul a fost publicat pe site-ul tau. Sar putea sa primesti un raspuns mult mai favorabil, in special daca webmaster-ul a vazut ca primeste ceva trafic de pe site-ul tau.
Stabileste o structura organizata pentru pagina ta de schimb de link-uri. Nu permite partenerilor de link-uri ca link-ul sa fie plasat intr-o aparenta unde aproape totul apare ca intr-o amestecatura, sau site-ul tau poate fi vazut de motoarele de cautare ca un „link farm”.
Intotdeauna sa fi curtenitor. Daca un webmaster, caruia i-ai cerut un schimb de link-uri, exprima dubii despre valoarea site-ului tau, nu-i raspunde printr-un fel agresiv sau ostil. Acesta este calea cea mai rapida de a pierde un potential partener de link-uri si din nou o reputatie permanenta proasta. Aminteste-ti de faptul ca tu ii ceri un favor; comporta-te in consecinta. Raspunde intrebarilor sau exprima-ti ingrijorarea sincer si pozitiv. Daca nu ti se va raspunde, trimite un email de multumire pentru considerarea lor. Ii poti intreba daca iti poate lua site-ul in considerare la o data ulterioara sau daca este ceva ce poti face pentru a-i convinge sa se razgandeasca.
Raspunde prompt. Odata ce ai stabilit un dialog cu un webmaster privind schimbul de link-uri, acea sarcina ar trebui sa ramana o prioritate pana la indeplinire. La indeplinirea sarcinii, fi sigur ca i-ai multumit webmaster-ului pentru schimbul de link-uri.
Daca pentru un anume motiv un webmaster, neprevazut, iti sterge mai tarziu link-ul tau nu-i raspunde prin a-i sterge link-ul lui de pe pagina ta. Informeaza webmaster-ul ca nu ai putut sa localizezi link-ul lor catre site-ul tau si intreaba-l politicos cauza pentru care s-a intamplat. Si mie mi s-a intamplat asta odata si, intreband politicos, am invatat ca link-ul a fost sters din eroare. Webmaster-ul si-a cerut scuze si m-a rasplatit cu un nou link intr-o pozitie mult mai avantajoasa pe site-ul lui.
CUM SA MENTII UN PARTENERIAT SANATOS PENTRU SCHIMBUL DE LINK-URI:
Asigura-te ca ai informatiile de contact cele mai curente despre toti partenerii schimbului de link-uri. Acesta trebuie sa includa adresele de email a webmaster-ului si, cand este posibil, adresa de acasa si numarul de telefon. O adresa de email care este independent de site-ul webmaster-ului este de preferat pentru ca, daca vei observa ca site-ul unui partener nu functioneaza, vei putea sa il contactezi pe webmaster prin email si sa-l informezi pe el sau ea de faptul ca site-ul nu functioneaza. De asemenea, respecta faptul ca multi webmasteri nu vor dori sa iti furnizeze adresa lor de email personala.
Pastreaza-ti link-urile cat de stabile vei putea. Incurajeaza-ti partenerii schimb-ului de link-uri sa puna link catre paginile pe care nu le vei muta mai tarziu, ca de exemplu pagina gazda sau prima pagina (home page), dar nu-i impiedica sa puna link, catre alte pagini, daca asta vor. Incearca sa-ti faci o lista cu paginile spre care partenerii schimbului de link-uri pun link-uri. Daca va trebui sa muti o pagina sau sa o redenumesti, informeaza imediat, partenerii schimbului de link-uri, despre mutare pentru a putea actualiza pagina lor de web, in consecinta evitand link-urile nefunctionale. Furnizeaza un link care sa redirectioneze, pentru cel putin 30 zile, catre noua pagina mutata sau redenumita.
Pastreaza legatura cu partenerii schimbului de link-uri. Comunicarea ta cu ei nu trebuie sa fie foarte frecventa pentru a nu deveni plictisitoare, nu trebuie sa intri in fiecare mic detaliu. Oricand ceva important se intampla in legatura cu afacerea ta, site-ul tau sau programul tau pentru schimbul de link-uri, informeaza partenerii tai; rasplateste-i cu informatii proaspete despre oportunitati speciale. Acesta ii va face pe partenerii tai sa-si dea seama ca esti un webmaster activ si ca pretuiesti participarea lor in programul tau de schimb de link-uri. Personal consider ca, contactand partenerii de schimb de link-uri la fiecare cateva luni, este cel mai optim.
Inspecteaza periodic functionarea normala a link-urilor care nu fac parte din site-ul tau. Daca descoperi o problema cu un link care nu functioneaza, de pe site-ul tau, corecteaza-l imediat. Daca descoperi o problema, cu link-ul unui partener de schimb de link-uri, care persista de mai mult timp (de maxim cateva ore), informeaza-l despre aceasta problema, in special daca este o problema care implica intregul lor site.